Kody kreskowe – jak to zrobić dobrze?

Po dokonaniu wyboru rodzaju kodu kreskowego oraz informacji koniecznych do zakodowania, rozpoczyna się etap projektowania kodu.

 

Wymiar kodu będzie zależał od użytej symboliki, miejsca skanowania kodu i sposobu nadruku..Optymalnymi kolorami dla kodu kreskowego są czarne lub ciemne kreski i białe spacje. Oprócz jasnego tła, możliwe jest również zastosowanie tła w odcieniu czerwieni. Kolor czerwony nie może bć jednak użyty do kresek (większość skanerów kodów kreskowych wykorzystuje czerwone światło i odczytanie czerwonych kresek byłoby niemożliwe). W przypadkach kiedy tło kodu nie jest nadrukowywane, istotny jest kolor warstwy spodniej na której będzie przyklejona etykieta..

 

Szczegółowe wskazówki dotyczace kodow kreskowych znajdują się na stronie Instytutu Logistyki i Magazynowania:
http://www.gs1pl.org/narzedzia-i-zasoby/zasoby/kody-kreskowe-poradnik-wdrazania

 

 

 

Kiedy już mamy kod kreskowy, czemu nie pokusić się o trochę finezji? Oryginalnie wyglądajace kody kreskowe to unikalny sposób na wyróżnienie swoich produktów spośród konkurencji na rynku. Personalizowne kody kreskowe postrzegane są jako coś stylowego i kreatywnego, co świadczy pozytywnie o kompanii, która dokłada dodatkowych, wysiłków aby wyróżnić i uatrakcyjnić swoje produkty.

 

 

(de) Translate: Strichkode – wie sollte man das richtig machen?

 

Kody kreskowe – jak to zrobić dobrze?

Branżowy Blog EtykietyPiorunem.pl !